دانلود پایان نامه روانشناسی بررسي نقش واسطه گري اضطراب اجتماعي در رابطه سبك هاي هويتي با رضايت جنسي

آموزش کامل پایان نامه نویسی مخصوص مقطع کارشناسی ارشد

دانلود متن کامل پایان نامه - همه رشته ها -


دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :نقش واسطه گري اضطراب اجتماعی در رابطه سبک های هویتی با رضايت جنسی در معلمين متأهل شهر مشهد

نظریه اریک فروم

براساس نظریه اریک فروم[1]، میل جنسی  یکی از مظاهر استقلال است که در سالهای اولیه زندگی نمایان می شود . زشت شمردن آن سبب واپس زدگی میل جنسی و احساس گناه در کودک شده و لاجرم او را مطیع تر می کند . شکستن  تابوی جنسی  اقدامی است عصیانگر در  جهت پس گرفتن استقلال شخصی ، ولی با این روش نمی توان به آزادی بیشتری دست یافت . در حقیقت تابوها سبب توجه ذهنی به امور جنسی و گمراهی می شود ، ولی این امر ازادی به با ر نمی آورد » ( اوحدی ، 1381 ).

اریک فروم سایق جنسی را از سه سالگی به بعد در تحول روانی انسان مطرح می کند و درباره ی احساس گناه ناشی از محدودیت آن چنین می گوید : ” اگر اصول اخلاقی بر اساس مراجع قدرت سایق جنسی را عامل گناه “بداند ، همه دارای یک منبع گناه تمام نشدنی خواهیم بود و می توان گفت که همه از سه سالگی به بعد همواره سرشار از گناه بوده ایم ، زیرا انسان نمی تواند از میل جنسی فارغ شود و اگر آن میل ، عیب تلقی شود ، احساس گناه طبیعی است ، محدودیتی که به امور جنسی تحمیل می شود به احساس گناه می انجامد که دست آویزی برای وضع  اصول اخلاقی قدرتگر است ، به نظر می رسد که نسل جوان خود را از احساس گناه جنسی آزاد ساخته است ، که البته پیشرفت کمی نیست ، در جامعه ی غربی به علت جهت گیری مصرفی ، از میل جنسی برای پوشاندن فقدان صمیمیت بهره گیری می‌شود ، نزدیکی جسمانی، به وسیله ای برای پوشاندن عیب بیگانگی انسان تبدیل شده است، صمیمیت عاطفی و هماهنگی اصیل بین دو نفر را می توان به خوبی با صمیمیت جسمانی پیوند داد . اما این دو نوع صمیمیت ، یکسان و از یک نوع نیستند ” اریک فروم ارضای میل جنسی را نوعی سایق هیجانی بیولوژیکی به حساب آورده است که با نیاز های اجتماعی یا هیجان های اجتماعی از قبیل همبستگی ، عشق ، نفرت که از ساختار بر می خیزد ، تفاوت دارد . فروم علی رغم اینکه میل جنسی را رفتاری می داند که دارای عناصر شبه غریزه است ، عوامل موثر بر آن را ناشی از یادگیری و فرهنگ به شمار می آ ورد ، اودر این باره این گونه اظهار عقیده می کند . ” رفتارهای چندی داریم از قبیل _ پرخاشگری دفاعی ، فرار و تا حدی رفتار جنسی که در آن ها عناصر شبه غریزه موجود است اما در آنجا هم نباید واقعیت های مربوط به یادگیری و نفوذ فرهنگ را که سایق های فطری در آن دخل و تصرف می کنند ، از نظر دور داشت “( فروم ،1995 ، ترجمه ی تبریزی ،1368) .

[1] Froom

سوالات یا اهداف پایان نامه :

هدف اصلي پژوهش حاضر، بررسي نقش واسطه­اي اضطراب اجتماعی در رابطه سبک های هویتی با رضایت جنسي در معلمين متأهل مي­باشد.

اهداف جانبي

1- بررسي رابطه سبك هاي هويت با اضطراب اجتماعي و مولفه هاي آن.

2- بررسي رابطه اضطراب اجتماعي و مولفه هاي آن با رضايت جنسي.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : نقش واسطه گري اضطراب اجتماعی در رابطه سبک های هویتی با رضايت جنسی در معلمين متأهل شهر مشهد